emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Wednesday, March 2, 2011

apabila aku bersuara...

erm...kenapa ni bunga? apa masalh ko?erm....ok ..nak citer..bukan senang kita nak buat orang suka kat kita..sebab ada yang suka dan ade yang x suke + x leh accept kita.. but itu hak masing2 kita x leh paksa.! tengah2 aku duduk2 kat opis..aku try detect sapa yang story pasal aku kat blog maseng2...satu persatu aku detect...ade yang cerita pasal aku dari sudut positif x pe...tq so much kerana ade yang suka..hee x sangka maq aww asyikk~ =p..dan tidak lepas juga dari sudut negatif..tapi xpe..aku x kesah orang nak kata apa.sebab itu mulot masenk2 ..aku just baca + senyum =) ngeh3...sebab apa yang pasti aku tau apa yang aku buat dan aku lebih kenal sape diri aku...apa yang selalu orang perkatakan hal aku kat blog??

1- fashion
2- makeup


3- suara
4- kecantikan

...yeah dua perkara yang banyak aku nampak kat blog2 insan2 comel ini tentang aku..tq sebab even x suke aku pon still post abot me heheh x kose maq..aku tesenyum bila baca blog yang kata negatif..tapi kalau yg just nk bg pandangan its ok...x kesah beb...tapi nak gelak pon ade..ngeh3...macam2 ragam manusia...so jangan ingat even korank x gtau kat aku yang kowank ade post citer & PETIK nama aku , aku x tau...sesungguhnya leh detect =)..ngeh3... berjaya! skodeng!
so nak story...........
..................................

1- fashion : seksi + bek x yah pakai tdg + pelik..

so jawapan aku....

= - yes! i love seksi even pakai tudung coz x suke skema2 badak bagai..
= - pelik ke... sebab apa kata pelik?? bagi aku ok je...pesen meh..X BERANI CUBA + X PENAH CUBA TU YANG KATA PELIK! aku suke bende yang unik + ade kretiviti so bila orang tengok wow~ kretif..sebab dari citu orang leh nilai kita..sampaikan kat opis pon aku dress bagai ngeh3...cuba kalau pakai selekeh + muka x mekap, orang yang tengok akan piker apa?? "pehh selekeh gila!", "mesti budak main tangkap muat je"...tengoklah skng ade ke orang yang nk kapel ngn pasangan yang selekeh bagai?? mesti nak yg kemas2 + pndai pesen so bila berjalan + dating pon ade cam rase2 confident gtu.... itu bagi akulah..lain orang lain pendapat...ngeh3...sebab aku suka tengok pesen2 tudung + baju kat majalah, intenet so kita mestilah nak up 2 date an an an...kuek2 ^__^ bila kite nye luaran pesen uh cantik,kemas , kita juga akan rasa confident nk berhadapan ngn orang amai...x caya?? cubalah...think positif baby!

2- mekap ... my answer
= yes semua sedia maklum aku ade wat video tuto. makeup kat youtube so itu dah nampak sangat aku GILA makeup..yes aku mengaku aku gila mekap..sebab setiap mekap yang cuba kita pakai uh akan seumpama kita cuba sampaikan kat orang amami..so bila kite mekap tebal , orang dah leh nilai..."oo budak ni mekap tebal mesti GILA mekap", "oo budak ni mekap nipis sangat mesti die ni jenis yang suke mekap but simple2 camtu2 je"...lain orang lain pendapat...macam aku...aku x kesah...orang nak kata aku mekap tebal ke hape, nipis ke hape...janji kita dapat kepuasan...sebab apa yang aku buat, aku sendiri yang akan rasa ...ia satu kepuasan...sebab lain orang lain cara...ade yang suka tebal , ade yang suka nipis.....dan sebagainya...ikot masenk2...nak yang cmne... aku cara aku....=) kalau orang yang kenal aku + jumpe aku...tau lah aku camne ...yang x tau... x leh kata apa :p tettt~

3- suara..
kihkih ini paling klaka.... sebab kan suara aku pon jadi isu...x tau apsal...
sebab sememangnya ini suara saya yang kat youtube uh wahai pari2 + para2 comel uikk..dan saya x buat slang ke hape....dah tuhan cipta suara + slang saya camni so kita accept je...kihkih....nak gelak

4- kecantikan
= yes...obses pada kecantikan..even kuar ngn family + kawan + bf pon tapi2 tbe2 terpandang minah cantik..dan aku sebagai wanita turut memuji.."wow cantek gila minah uh!!!!!"...saya susah nk ungkap kan cantik pada wanita kerana bagi saya...kalau dah cantik sangat baru lah saya kata "cantik gila tahap A+"... indah ciptaan tuhan..bukan bermakna saya lessy...tettt~ sebab memang suka tengok yang cantik..saya ade bace blog someone ni...die kata takot bila saya ni umpama terlalu obses pada cantik.. maaf sangat2 sayang =( saya cume jadi diri saya...saya x minta orang puji saya apa smua..tp mereka yang dah kata cmtu..saya cume leh kata tq..dan bersyukur...tapi apa yang penting saya cume jadi diri saya....dan apa yang saya buat adelah 1 kepuasan tok diri saya juga..

"HIDUP NI UMPAMA ICE-CREAM...JADI NIKMATILAH IA SEBELOM IA CAIR..."

4 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. cant agree more!!!!

    love ur entry..:)

    ReplyDelete
  2. btol2...kite xleh halang org nk ckp pe..tp to tell u what..org kalo dh kutuk2 kite tp ada iniastif nk wat entry sal kita jgk..tu maknanyaaaa dia minat kita....tppppp dia jeles sbb xleh jd cam ktaa... hak3

    ReplyDelete
  3. cik bunge! awk santek lar. slalu pkai laen pd yg laen. sy adore ur style fashion! lantak lar org nk ckp ape. org ckp klu org yg slalu ckp negatif kt kite, adalah manusia yg cemburu pd kite. sbb mereka x berupaya memilikinya. jadi dr sndr! love cik bunga yg cantek manis! (btw kn suare u, mmg very soft spoken lar,if i guy, dh jatuh cinte dh :))

    ReplyDelete
  4. best nye kalo reti pakai tudg cm cik bunge :((
    & your style. huhu ..

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!