emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Sunday, February 19, 2012

JAHANAM KULIT KAU DEK!!!!

Apa yang jahanam? haaaa.... ok...semalam 19 feb 2012 aku dating ngan encik sayang aku..pastu... kami singgah kedai penganten..wah wahhh kerlass.... pastu borak-borak ngan akak jual kosmetik kat situ...saja nginggah...pastu tengok-tengok apa yang patut an an... so berlakulah dialog :

aku : akak..nak tanya, kenapa ek muka saya lately kulit jadi kering-kering,kopek2,kasar??
akak kedai : ko pakai apa dek? * sambel angkat kening
aku : angkat kening balek...^_- ..saya pakai foundation kroyalan,supra,naturactor! hari-hari tau saya pakai..tapi pelik tibe-tibe kopek-kpek,kering dab bla bla bla..
akak kedai : ya allah! dek ! yang ko pakai ari-ari kenapa! mana boleh! bahaya..memang lah nampak cantek tapi dalam? kau dah siksa...
aku : siksa? -..-'
akak kedai : maksud akak..halah..memang lua cantek tapi dalam...mana boleh pakai ari-ari sebab mende uh tutup liang-liang kulit kau,abeh tak leh menafas,pastuuuuuuuu ....
aku : dengar sambil pandang lua kedai cari kelibat encik sayang entah hilang kemana...
akak kedai : nanti kulit cepat kedut!! pastu kasar! kopek-kopek macam adek citer tadi..sebab bahannya sangat "KUAT" ... ( paham-paham jelah apa maksud nye )..bukan tak boleh pakai..boleh...tapi pakailah macam ade majlis-majlis ke,shoot ke or whatevorrrrrr....jangan pakai hari-hari!
aku : buat muke tekejut ;-o ekkkkk???? perasaan jiwa lara hempedu semua kencang,taufan bagai,bebaur senduuu,takotttttt
blablabla..ceramah berlaku....
aku : terima kaseh kak...naseb baik akak gitau...sekarang jugak saya cari jenis lain!

...........................................................................................

lepastu aku pon tarek encik sayang gi watson! cari mende alah tok menggantikan apa yang patot...
belek punye belek...ha!! BB CREAM?? memandangkan aku pengguna setia produk cap MAYBELLINE so mata aku tertumpu pada jenama itu.. * dengan harapan dapat jadi DUTA MYBELLINE....huahuahua...puihh!! T__T

pastu....aku pon beli yang macam ni!!


mende alah ni berfungsi sebagai :

- brightens
- evens
- smoothes
- refines
- clears
- conceals
- moisturizes
- protect skin

*aku copy paste!

sangattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt bagus bila aku memakainya..dan kulit muka aku kembali bernyanyi riang gembira dapat bernafas dengan sempurna... " terima kaseh cik bunga sebab gune bbcream kat muka !!" <<-- kulit muka berkata-kata ^__^ pastu pastu aku beli majalah dara..dapat free packet nipis BB CREAM tapi jenama GARNIER...yang modelnya LISA SURIHANI..aku try...dan result ........sangat OSEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!sebab 10 manfat dalam 1 min!! yang ni! :


tapi design baru dah...pic ni aku amek kat google...rm 19.90 ok! ade 10 manfaat :

1- Lebih berseri
2- Tona kulit lebih sekata
3- Bintik hitam berkurangan
4- Kesan cela berkurangan
5- kulit lebih bermaya
6- Garisan halus berkurangan
7- Pori mengecil
8- Kulit lebih lembap
9- Kekuningan kulit berkurangan
10- Kemerahan kulit berkurangan



sangat osem dan ini membuatkan aku nak pakai dua-dua..tapi memandangkan aku beli cap MAYBELLINE so aku nak habiskan...yang GARNIER tu aku tak beli sebab amek dalam majalah dapat freee...weee ^__^ dan sangat osem! ...so boleh lah torai antara dua ni ... sekarang aku pegi opis, date akan pakai BB CREAM..sebab relax-relax...tak berat!..bila ade shoot,majlis baru pakai foundation yang lain! ^__^

9 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. urm... syg...syg.. nape barutahu bnd2 sume 2 akan meroskkn kulit wajah kita, hurm 2 sbb lau nak bermake up boleh tapi kene berpadah2 sbb make up kan xkekal so akan memakan usia kita... hurm dan2 juga makeup akan mmbuat seri di wajah kita serta merta ilang bila make up ditanggalkan di wajah,2 wajah kita jadi pucat lesi... kurangkan bermakeup supaya wajah kita akan segar stp masa n memberi ruang tok liang2 kulit dapat bernafas dgn segar bugar,, baru kulit kurang berjerawat n sbagainya.. (^_*)v

    ReplyDelete
  2. 1 lagi amalkan pengamilan vitamin C, sesuai untuk kulit kita.. (^_^)v

    ReplyDelete
  3. nasib baik xjadi kedut2 kan kak..huhhhhh!ngeri maqq :(

    ReplyDelete
  4. betul tu bunga.. bb cream garnier sgt ohsemmmmm giler! maz skang keluar dah tak pakai naturactor pun.. pakai bb cream garnier jer..

    ReplyDelete
  5. betul2.. pakai BB cream je..yana pun pakai BB cream maybelline...skrg dh ade spf 50 tau.. dulu 26 kalau x silap..

    ReplyDelete
  6. nasib sye singgah blog nim. dulu xminat mekap2 ni. bile dh msuk kolej tgok kwn2 cantik mekap2 sye pon mekap2 juga hehee.. sye pon p pakai supra foundation juga..

    ReplyDelete
  7. Saya penah try maybelline tu baguss. Mmg best pakai. Now nak try dyxy plak yang femes hee. Luaran dalaman kena jaga kan. Dalaman saya amalkan vitamin C 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pakai produk dyxy..serious lg ohsemm..tp better plih code natural ..bkn beige..sbb natural pun da ckup cerah, tp yg bestnya muka kte nmpak glowing..pakai spray mist green tea dgn bc cream dyxy je

      Delete
    2. Saya agent dyxy ☺️ Boleh order kalau berminat 0108946800

      Delete

100,000 PENGOMEN SETIA!!