emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Wednesday, May 30, 2012

Blackhead beraja di muka,hidung. Cara hilangkan mudah saja..





Hidung aku semakin gatal gatal dan gatal...ya allah!! tuhan saja tau gatalnya macam mana...menggedik-gedik pulak hidung aku ni kan...rasa macam nak tanggal kan je hidung ni...erm...kang tanggal ..
mati pula aku..tak boleh bernafas bhaa...T__T.... 
Aku masok bilek ibu aku..cari besi tempat korek telinga tu ...cari pun supe tikuih dah...bertemankan tisu dekat tangan hilap hingus-hingus...arghh!!! tak suka hokeh! Semak!..
Rasa nak marah orang je time ni...Ahaa! Jumpa pon besi ni..aku apa lagi, ambil cermin then lotak kek mano-mano tompek yang hado lighting! Cewah lighting gitu kan..kau hadoooo?? 
Tu bolon layi reflector..hakhakhak! ...Lepastu aku pon mulakan operasi aku..
korek lah segala isi padu  yang bertahkta dokek muko den ni ha...dengan rakus!!! !@#YYI!IU!!!@@!~^&%$! .oo.
Aku pon piker macam mana lah nak kasi rawat hidung aku ni..sekali tiba-tiba datang satu cahaya...pari-pari kecil berkata... : "hikmat sakti!!!"



kelapa



kunyit hidup


  • ambil sekepal/segengam isi kelapa, kunyit dan juga garam...yes garam :'D ala..yang masin-masin tu yang sepupu dia gula berjiran pula dengan ajinamoto tu...haishhh...anak tiri dia lada sulah :'D eh eh~




  • Tumbok bahan-bahan yang aku sebut tadi dengan penuh bernafsu sampai ekau pueh hati lah..sampai lumat lah ...Tak lumat? Ekau bayangkan ekau  gongam sangat kek mano-mano budak..haa ekau lumekk cukop-cukop...
  • Ambil kain bersih...Dan letak bahan-bahan tadi dalam kain...tebar-tebarkan..macam nak lotak bawang dalam murtabak tu...





  • Gosok/tenyeh kain tadi dokek muko tu dongan ponuh gah dan bongkak...!Buka bongak tapi bongkak!...Buek bongkak tu siket...
  • Amalkan setiap malam at least 3 kali seminggu








Biasanya better buek sebolum nak masok tido sobab time ni muko tu nak istirehat lah orang kato..
landing time...
Insyallah jalan lah tu kang.. eh ehh T__T

GOOD LUCK~!

p/s : bintik hitam itu adek beradek dengan taik lalat ke?




9 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. erkk klu letak kunyit,mau mke jd zombie nt.muka brubah kuning+bau kunyit.hahaha

    ReplyDelete
  2. wah petua yang bagus..tq for sharing

    ReplyDelete
  3. menjadi ke kak bunga ?

    ReplyDelete
  4. solehah : hhahahahah ...x lah kan kite dah campor....masok dalam kain... x kenelah kuning tu sgt ;D

    ReplyDelete
  5. nak try lah. btw,blackhead tu hilang macam mane? die hilang syp2 dri hidung ke die keluar slow2 ?

    ReplyDelete
  6. Cuba try Ubat Resdung Bella Formula. 3 atau 7 hari Insyaallah dah beri kesan.
    www.Ubat-Resdung.com :)

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas info..geram je tgk benda putih kt hidung ni aishhh ��

    http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!