emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Sunday, March 11, 2012

review barang murah tapi osem ronggeng dengan yuyu


" hoi tambi jadi tak?! "
" jadilah macha weh......"

blablablabla.....

tambi = yuyu
macha = aku

ramainyeeeeeee orang kat LRT BTS..... ramai kereta , ramai makhluk...

" wehhh lapalah tambi...." ( aku berkata )
" samalah aku ..... nanti makan dulu eh... " ( yuyu menjawab )

blablablabla.......

tempat yang dituju adelah TIMES SQUARE....ramainye makhluk dan ramainye kereta.....
naseb baik pakai kasut sandal comel....senang berjalan..kalau pakai tumit mau menari aku kat tengah-tengah kota...tempat pertama kami singgah kat foodcourt...

" wehhh aku nak makan nasi! ko nak makan apa " ( aku menyoal )
" aku nak makan sizling..... sedapppp" ( yuyu berkata )

wahhhhhh sedapnya......giler tak sedap ammak bangla + india masak ( MIX KOT sebab aku pon tak tau bangsa apa ).... tapi halal... makan jelah...-..-' blurppppp ade aku kesah... janji halal...bayarlah rm 12 hengget blablabla kat kakak endon uh... tomyam ala thai... aku suke masakan thai ni...sangat osem!... tomyam ayam satu, telo dadar satu, kangkung belacan satu, sambal belacan satu..ammak! yuyu mencekik sizling die uh... bluekkkkk!!! aku tak suke -..-' busok! huaaaaaaa Y_Y


yuyu sedang berasmara ngan air cincai bandung aku! tu air aku lah tambi!...

pastu.... makanan dah sampai kami pon mencekik....blurppp alhamdulillah....rezki allah...

pastu kami pon ronggeng time!! huaaaaa syurga bju banyaknye baaaaaajuuuuuu!!!.... O__O
mana satu nak beli ni weh!!!! tapi macam aku kan atasinchi setaillll... sooooo no wonder lah pilihan aku MURAH tapi OSEM!...... macam-macam nak beli kot tapi tu semua jangan dilayan sebab itu nafsu..tapi si tambi uh kemain... aku tarek die... " hoi ! jangan beli lagilah!!! "


snap di tengah jalan dalam TIMES SQUARE yang sangat osem lantainye.... aku suke sebab lantai die tiutt macam duit siling....pastu shopping mopping bagai...kami beli baju sama corak so nanti kalo kuar agi leh pakai baju sama huaaaaaaa Y_Y..... antaranya



kami beli baju ni sama-sama... RM 10 je..! osem bukan... pandai gayakannya sangat osem...kedai ni semua baju nye RM 10 hokay!! aku tarek tambi " wehhh kedai tu jomm!! "... mule-mule tak ade orang datang...tapi bile kami masok je amai orang.... adekah kami pembawa rejeki.... huahuahua...pastu aku capai satu baju ni dari kedai yang sama gak...




yang warna itam uh aku minat sebab lengan tangan die jenis camne tah...ade bishop kat bahu pastu lengan die style english camne tah...tak de corak baju ni kosongggg je tapi dengan ke-KERA aktifan aku akan aku tambah apa-apa aksesori kat baju tu kelak....huaaaaaa Y_Y inilah gunenye seni....pastu baju amerika uh kami sama beli....setail kot...amai budak pakai baju corak ni...so kami pon tetarek dan dapatkannya.. " amoi!!!! baya! "...

pastu... jengjalang.... " wehh aku penat...jum karok " ( aku bersuara ) ... yuyu kelip-kelip mata macam unta ... " jum ... tapi aku nyanyi dua lagu jelah...suara aku tak sedap... " ... ( yuyu menjawab )... taiklah ko lah tak sedap... bukannya AKADEMI FANTASIA.... huaaaaa Y_Y...
pastu... singgah karok jamban... osem bukan.. satu lagu RM 2...tok hari weekend...tapi kalo hari biasa RM 1. jer....



tambi muke layan...aku ala-ala saloma gitteww... ade aku kesahhh...huahua..tapi kurenglah nak nyanyi sebab sound + mic x sedap langsong! macam bunyik kerepek gareng je...tak de dum dum...tak mo pegi lagi...
pastu kami jengjalang.....jalan sana sini tawaf 1 TS uh...tengok jengok apa yang patut...



" wehhh tuka kasut...apa kata kau pakai kasut aku, aku pakai kasut kau..." ( yuyu bersuara )
" apsal....saket eh?? tulah aku swoh ko beli seliper tak nak...dey deyyy! "

berlakulah proses tukar... bapak tinggi kasot si tambi ni aku nak pakai -..-' pastu aku pon bile dah terasa tinggi amat mulelah perasan model sedang catwalk kat TS sampai ade yang kata .. " tingginya...." ok foine.... huaaaaaaa dey tambi len kali jalan bawak capal lah dey dey!! -..-'.. sampai berapa kali aku tepleot!! dah puas meronggeng kami pon balek... time nak balek ...

" weh apsal budak uh duduk kat situ??" ( aku menyoal )
yuyu berjalan menuju kat budak uh ..aku follow... yuyu bagi potatoes die beli kat budak uh... aku bagi air dan dermakan mana yang mampu.... berlakulah sosal selidik...

" duduk mana?? anak sape ni?? dah makan?? " blablabla...
budak perempuan umur 20 duduk ditepi jalan kat kaki lima LRT HANG TUAH.. anaknye bayi merah lagi duduk diam dipangkuannya dan 1 anak kecik perempuan dan 1 anak kecil lelaki duduk kat sebelah pompuan tu merangkap ibu ...boleh korang bayangkan usia mude camtu dah ade anak dan duduk di tepi jalan dengan tak makan.. aku isau kat baby yang dalam pelukan die je..sebab merah agi..yuyu pegang baby uh panas!!... demam.. aku tanya banyak kali jangan lupe makan...adekah baby uh cukop makan, susu bagai... tapi dari pandangan mata aku...die boleh membesarkan anak-anaknye sebab anak perempuan dan lelaki nye membesar dengan sihat..tak delah kurus kering macam somalia uh... cume keadaannya yang agak... erm... sedih dan berharap mereka dalam keadaan baik-baik sahaja dan bayi tu...budak perempuan uh orang myanmar! ade tunjuk card kat kami... bukan under agensi mana-mana katanya... ermm takpelah kite yang mampu ni tolonglah mereka yang kurang mampu... mereka juga berhak hidup, gembira seperti kita... kite semua sama..makhluk allah.. datang dan pergi kepadanya jua...

5 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. ewaahhh... best nyer dia jalan.. kanmen sakan nohh.. hheheehhe

    ReplyDelete
  2. wwohh..bestnye macha n tambi kuar jejalan shopping sakan..=)

    ReplyDelete
  3. yuyu karok, feeling habis woo~
    HAHA :D

    ReplyDelete
  4. kedai yg sumenye rm10 tu....ap nme dye....cam best jer....

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!