emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Thursday, April 26, 2012

Cara buat shading

Asslammualaikum...Kali ni topik kita adalah shading.Shading apa? Shading hidung , muka dan seanteronya..Yeah kali ni kita share yeah mana yang kita mampu lah...Makeup itu akan menjadi cantik bila adanya shading..Trust me! Biasanya shading ni kita guna warna gelap macam brown gelap.So akan nampak vavaoom disitu.Cewah tak kose maq..So jom kita ke kelas shading :


inilah adalah point-point shading yang perlu kita pertitikberatkan

Kalau kita tengok dekat kawasan dahi, dagu dan di bawah mata tu ada higlight kan? Yeah disitu adalah pint dimana kita perlu higlight kan supaya nampak anggunnya disitu cewah...Biasanya kalau part higlight ni kita guna makeup khas yang higlight tu tapi if korang tak ada, korang boleh lah guna eyeshadow warna putih yan jenis shiny tau.Then blend..Trust me! Osem gile.Nanti dalam gambar kerlas muka akan shiny-shiny macam retissss.

Dan bahagia yang contour tu pula kita guna warna brown gelap macam yang kita katakan tadi.Supaya nampak shape disitu.So nampak canteklah.Tak adalah macam kosong je meh.Shading ini juga sebenarnya penting tau kerana ia dapat membuatkan hidung yang kembang,kemek,leper dan sekeluarganya menjadi mancung tanpa membuat pembedahan pelestik.Itulah kuasanya MAKUEP!Dan pipi yang bulat,kembang semangkung akan nampak kurus comel je sebab kita dah buat shading! Hip hip hoyeahh!



So macam dekat gambar kartun atas ni yang warna cekelet tu lah kita kena buat.Dari atas ke bawah dan kemudian blend kan ia keluar.Kemudian letak warna putih di batang hidung tu dengan sopan.Atau pun nak lebih senang dan cepat dan sesimple yang molek nye lah korang boleh buat shading setail korea dengan cara ambil eyshadow warna putih apa-apa jelah jenis shiny ke jenis kapur ke, kemudian teros je sapu kat batang hidung tu.Siap !Mudah bukan.Trust me! Sebab kita macam kita pergi kerja pon buat macam tu je, mudah,ringkas,cepat,lagi berwibawa..eh eh.. -..-'



So macam yang dekat gambar model atas ni,see kita pun boleh nampak kan effectnya.Sangat osem bukan.So apa lagi, try it! ^_^

Selamat mencuba

2 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. bunga, utk highlight ni kita buat after pakai foundation (naturactor) tu ke? ^_^

    ReplyDelete
  2. tak kesah..after boleh before pon boleh meh ^^

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!