emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Thursday, October 7, 2010

Pintu Hati Saya Sudah Tertutup Untuk Mana-mana Lelaki

8 oct 2010
date hantu bagi aku sebab semuanya berlaku pada hari ini, date ni
OMG!! sumpahan apa yang aku kene ni..
lepas satu-satu tinggalkan aku
orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku
aku x pernah rase saket, sedih macamni
aku menangis taip mende ni 
allah saja maha mgetahui
ya allah apa salah aku
adakah ini balasan aku pada dosa-dosa silam yang pernah aku buat?
apa salah aku!!!!!
hati aku ade die je!!! only die..tapi die bukan untuk aku...
aku tau aku sedar itu..sebab die hak orang!!! jahatnye aku boleh sayang kat hak orang !!!
SHITTT!!! apa aku dah buat ni!! sampaikan ade hati kat HAK ORANG !!!
aku x patot macamni...ye aku kejam aku tau!! tapi aku pon perlukan kaseh sayang
umpama tali x bergantung !! ye die sayang aku tapi aku tau die lebih sayang kan teman die..lebih dari aku!
SHIT!!! apa aku dah buat ni sampaikan leh sayang hak org!!!!! NO!!! DETS NOT ME!!!! WAKEUP GURLS!!!!! INI BUKAN KAMU!!!! KAMU DH LAIN...APA NK JADI NI LBQ!!!!
ade orang lain yang sayang ko , depan mata ko je...DEPAN MATA!!!!
aku bodoh...kejar yang x mungkin jadik hak aku, tapi mende yang kite x kejar tu lah akan jadi hak kite kelak..orang kata..OMG!!!
betol...apa yang aku kejar, x dapat..bukan hak aku...
aku susah nak sayang, suka, rindu semua kat orang!! susah...susah nak pikat hati aku tok suke kat seseorang!!
kalau aku dh sayang, love semua memang sunggh2!! tapi orang je x penah paham dengan sayang aku uh..penoh je dengan syakwasangka, xpercaya kat aku
padahal apa yang aku kata itulah yang benar..aku kalau kata sayang sayang lah!!!
kenapa kau x caye?? 
ye...ramai menaruh hati kat aku...tapi aku x menaruh kat mereka sebab macam aku kata aku susah nak suke seseorang dan sukar nak pikat hati aku tok suke kat seseorang!!
tapi aku x tau apsal ngn si laki yg hak orang ni aku leh sayang sgt2...OMG!! DIE BUKAN MILIK + HAK KO LBQ!! WAKEUP!!! DIE DAH ADE GF!!! JGN JADIK GILA DOE!!!!!
ye!!!!! im now salah aku...aku x patot.. 
aku sedar aku silap dan aku xkan buat lagi mulai sekarang dan 
pintu hati aku dah tertutup tok mana2 lelaki di luar sana even siapa2 pon!!! coz i hate boy!!! aku x perlu love agi..
LAKI2 JGN CUBE GODA SAYA & DEKATI SAYA SEBAB HATI SAYA DAH TERTUTUP RAPAT TOK MANA2 LAKI. FULSTOP!! I HATE FEELING2 NI SMUA!!

21 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. munge jgn sedih2 oke?
    u kuat
    i tau

    ReplyDelete
  2. cekodod sgt2 lemah...sy jaat :'( kejam!

    ReplyDelete
  3. AKK ..
    saba k .. sye pon penah gak jadik camnie dulu ...
    sye pon penah sayang , cinta kat die .. tapi sy silap .. die HAK org kak ...
    sedih sangat time tu .. tapi ape yg leh sye buat ?? sye try lupekn die .. mmg perit kak lupe kn die ... tuhan je yg tahu ..
    bile da jdi cm nie .. akk kire beruntung .. akk tahu kn die ade yg punye .. at least , akk tak rosakn hubungn die kan .. ?
    tuhan da tentukn jdoh masing2 kak ...
    kdg2 depan mate je .. sume kite j yg tak sedar .. skg ni , harap akk saba k .. dah2 kesat air mata tu ... =)

    ReplyDelete
  4. saya faham keperitan awak sbb sy pun pernah lalui kisah mcm awak...saya ditinggalkan begitu saja, wanita yg tinggalkan saya tu peg kawin dgn org lain tanpa bgtahu saya pun....saya terima takdir ni....mmg sakit mase mule2 tahu hakikat semua ni,tp awak akan jadi lebih tabah selepas bangkit dari kesedihan ni...percayalah...kuatkan hati and tabahkan semangat...

    ReplyDelete
  5. munge cayangggg..
    ehmm now u feel what i felt b4..
    menyayangi seseorg yg dah jd milik org lain mmg perit sygg..
    tmbh2 ag hak org org kite kejar2 tp org yg syg kite atau mungkin juga jodoh utk kite, kite bia kan aje.
    soal ni mmg complicated sygg.
    ap yg perlu kite wat, jan terlalu memikirkannya.
    if not, u akan slalu je sedih2.
    nangis2.
    tamau la.nt mata bengkak mcm i.sape susa?
    munge gak susa.
    an3?
    munge cantik.munge lawa.
    just bear in ur mind that u masih belum bersedia utk terima mana2 laki n bukan u benci laki.
    cz i takut 1day u akan terima mana2 laki yg ta patut utk balas dendam. dont be like that oke my dear.
    anythg, just let me know.
    i always here for u dear.

    x0x0,
    Cik Gadis

    ReplyDelete
  6. memg susah unyuk melupakan org yg kite suke..slagi kitew cuba utk melupakanny,selagi kuat ingatan kite kt diew...memg senag org ckp utk mlupakanny,tp kite dh cube..tp xbleh kn???ape2 pon bunga kena sabar taw....tuhan ttp brsama ngn org yg sabar...go on yup LBQ!!!!

    ReplyDelete
  7. saba ye yunk
    mungkn de yg lebey bek sedang menantimu
    spe tau kan???

    ReplyDelete
  8. mastura : yeah dear...sgt2 beruntung sbb sys tye sdiri kat die ...& die ngaku :) jujur.....tp tah camne leh sgkot..bab hati xleh tpu....erm... wht should i do...just lepas kan die pergi..n mule kan idop baru :)

    ReplyDelete
  9. zulu & ida...omg...sgt perit dear.. =.= xleh telan..mnde manes jadi pahit..munge yg dh kne bnyak kali lam kes ni...xpe lah..dh jd makan minum asam garam

    ReplyDelete
  10. gadis : yeahhh i know kite pnh share something dear... mnde tu kne kat munge...dh bnyak kali!!!!!! bnyak kali mnde ni jadi.....arghh!!!! perit sgt...erm...mulekan idop baru ...ermmm

    ieyda : ye yunk...sbb munge mmg susah nk syg org..even ramai ske munge tp x smue tu munge syg sbb munge susah nk syg org sgt2... :'( even ade yg suke munge depan mata munge je...tp hati munge susah nk pikat sbb mcm munge ckp munge sdiri pon susah nk syg org....omg!

    mila : erm....xmolah..hati munge dh tutup rapat amat! i hate boy :'(

    ReplyDelete
  11. Ada kawan? Rasanya tiada manusia tanpa kawan. Kawan mudah dicari.
    Dengan sebentuk senyuman, kawan sudah boleh diperoleh. Dengan teh
    secawan di warung, kawan sudah boleh dibentuk.

    Nilai kawan dan sahabat jauh berbeza.Jika anda ada teman lelaki,dia
    mungkin bergelar kawan, bukan pasangan kekasih. Kena pandai bezakan
    dengan kawan, sahabat dan kekasih. Sesetengah orang selesa sebagai
    kawan, sesetengah orang ingin dianggap sahabat, sesetengah orang
    mahu akhirnya digelar kekasih. Perlu lihat tutur kata pada awal
    perkenalan, kadang-kadang pada awalnya lagi sudah dapat diduga
    apakah dia ingin jadi kawan, sahabat mahupun kekasih.

    Ramai gadis bertanya saya soal ini. Dia sudah berhubung dengan saya
    selama setahun, mengapa dia tidak faham apa yang ada dalam hati
    saya? Perlukah saya memberitahunya bahawa saya menyayanginya lebih
    dari seorang kawan?

    Nah! Inilah bahananya jika anda tidak cuba memahami riak wajahnya,
    tutur katanya dan sikapnya sepanjang berkawan dengannya. Dia mungkin
    menganggap anda sekadar kawan, tetapi anda tidak. Anda menganggap
    dia lebih daripada itu. Anda mengharapkan cinta tetapi tidak pernah
    memberikan gambaran sedemikian. Maka dia tidak memahaminya. Diam-
    diam tanpa pengetahuan anda dia menjalin perhubungan dengan orang
    lain. Dan orang itu telah pun bergelar kekasih hatinya.

    Ramai gadis kecewa direndam perasaan sendiri. Dia memikirkan lain
    dan mengharapkan lain tetapi lain pula yang ada pada diri seseorang
    lelaki itu. Kena berikan dia sedikit gambaran bahawa anda tidak
    sekadar menganggapnya kawan, tetapi kawan yang istimewa, kawan yang
    lebih daripada kawan, dan kawan yang ingin dijadikan kekasih.

    Bagaimana melakukannya? Anda boleh hantar SMS berbau kasih. Ia
    ibarat melemparkan umpan sewaktu memancing. Jika umpan serasi, akan
    mengena. Jika tidak, umpan akan terbiar dibawa arus.

    Memancing cinta juga begitu. Kena lemparkan umpan dan lihat apakah
    umpan disambar. Anda akan menerima balasan yang hampir serupa. Jika
    ayat-ayat power yang diberi, ayat-ayat power juga yang sampai
    kembali, itu antara lain tandanya kasih bersahut. Jika kata-kata
    berbau kasih, sayang dan cinta yang diberikan, yang diterima kembali
    adalah kata-kata yang hampir serupa tandanya umpan anda serasi
    dengan selera ikan. Boleh terus memancing, boleh terus menghulurkan
    umpan. Hingga akhirnya ikan tersangkut di mata kail, ketika itu
    bolehlah tarik joran, pegang dan tangkaplah hasil. Tika itu tidak
    perlu berselindung lagi untuk mengatakan bahawa anda menganggapnya
    lebih dari seorang kawan. Dia adalah kekasih hati dan orang pujaan.

    Ramai gadis menjadi mangsa keadaan. Dia tidak pernah tahu dia tidak
    dicintai. Dan tidak pernah tahu dia tidak pernah berada dalam
    senarai calon untuk dijadikan isteri. Dia berbaik dengan seorang
    lelaki dan membiarkan perhubungan itu berjalan dengan baik,
    sedangkan dia menyimpan hati, tetapi si lelaki tidak. Setelah
    berkawan hampir sepuluh tahun, usia telah lanjut baru tahu dia tidak
    sampai ke situ. Dia hanya berbaik, seorang yang baik dan mahu
    berbaik-baik.

    Kenapa tidak memberikan gambaran awal supaya mudah mengambil
    keputusan, samada meneruskan atau beralih arah.

    Bercinta adalah seni. Maka anda perlu menggunakan daya kreativiti
    dalam meniti di atasnya. Setiap cinta melalui jalan cerita yang
    serupa namun tidak pernah sama. Setiap watak yang melaksanakannya
    adalah berbeza maka anda perlu memahaminya. Bacalah peribadinya
    seawal perkenalan anda dengannnya.

    ReplyDelete
  12. Sudah lupakah kita yang pada setiap kejadian yang dicipta oleh tuhan itu berpasang-pasangan sebagaimana Nabi Adam yang berasa sunyi didalam syurga memohon pada tuhan agar diberi pasanganya begitulah kejadian Hawa yang dijadikan daripada tulang rusuk Nabi Adam yang mana telah menjadi bukti setiap manusia mempunyai pasangan masing-masing…..(mungkin ada lebih dari satu.. mengikut ketetapan Nya)….. pecayalah cinta itu hadir apabila kita sudah ditakdirkan bertemu dengan diri kita sendiri (tulang rusuk) dimana setiap perkara sudah ditentukan dalam kalam hidup kita… seperti kita mengetahui yang pasti kita akan mati…
    seperkara lagi cinta pada yang esa adalah cinta yang sebenar dan tulus bukankah satu masa nanti hanya dia yang ditemui…
    fikir-fikirkan la…tq

    ReplyDelete
  13. kekanda : ye.... umpama mata kail...erm...tq dengan nasihat yang sgt bermakan :) hargai nye :) baru munge sedar..erm... now more to relax, free kan otak :)need space :) tq dear :) sgt2 hargainye

    ReplyDelete
  14. be strong...ape yg awak perlukan skrg ialah family and sahabat....enjoy ur moment and u will manage to leave the past by creating new moment with the people who have been giving u loves since u were born and that is ur MOM...believe me,she's the most effective cure for all of our life problems.... strong person comes from a strong heart...and i do believe, u are a strong gurl...come on gurl, carry on ur life with a new moment that will give u the most effective treatment of all....insya'allah... ^_^

    ReplyDelete
  15. zulu & ida.yeahhh tq dear..imma noe proses baik pulih hati perasaan :) tq 4 d supportive..munge hrgainye amat2...but now munge amat2 down sgt....x mampun nak bgun happy like b4 this..imma also miss my life b4 this....i will come back wif new season..new look :) i will try dear ...insyallah smua ok :) mwah!~

    ReplyDelete
  16. iye,sy faham and boleh bayangkan situasi awak sbb sy pun pernah lalui camtu...take ur time,jgn trlampau push diri awak...try find something new yg boleh buat awak enjoy...mmg susah nak bangun dari semua ni, tp ianya akan membuatkan awak lebih tabah dari sebelum ni...yg penting,jgn putus asa..itu jer permintaan saya kepada awak sebagai seorang kawan...jgn sekali-kali putus asa dengan diri awak....biar putus cinta,jgn putus asa...what doesn't kill u, its going to make u stronger...believe me,buddy... ^_^

    ReplyDelete
  17. ajal,maut,jodoh dan pertemuan dtentukan olehNya....

    ReplyDelete
  18. awk tlg la sy..plez gtaw kt dye swk...
    yg awk ngan sy xd ap2 hbgn..
    plez sgt2..
    no tel dye sy bg kt fb awk..kt msj..
    plez sy sgup topap kt awk..tlg la kol dye n terus terang..
    plez sgt2...

    ReplyDelete
  19. Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

    ReplyDelete
  20. hi bunge..emm sy pon pnah jd bnde mcm ni...crius sedih smpao rase nk bunuh diri je.tp alhamdulillah,Allah masih sygkn saya n iman masih kuat didada..so bunge kena strong ok.ade lg laki yg lbih baik kt lua sn utk bunge..if nk share pape, blh je share dgn sy..azie suhaimi :)

    ReplyDelete
  21. kisah kite same tapi versi lelaki =)

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!