emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Wednesday, May 25, 2011

berniaga


Yeahh aku memang x minat berniaga....benci sebab bagi aku x pernah untung kot... tapi lama kelamaan aku suke... best gak berniaga ni an..leh dapat jmpe amai orang , samping tu jugak membantu meningkatkan communication level kite lebih baik...wah gitu x kose maq tau...maq jugekk.Teringat mase aku kesik-kesik, kami idop sekeluarga idop susah...dok umah kos rendah..pastu banjir..masok air lam umah...kene mop , kaut balek ayor tu bile ujan dah berenti..ibu aku cikgu..pastu pandai masak ...memang x dinafikan lagi...selama aku idop ni lah aku rase banyak2 makanan melayu lah kan..masakan dari tangan ibu aku jugekk yang sedap..cukup garam,gule,aji,kunyit semua lah..tip top..menjilat lantai aku cakap..so time uh aku tadika..bangun-bangun pagi jam 6 pagi solat..aku dulu tadika AL- FURQAN jadi memang dididik tok cara-cara solat, cara-cara bace doa...macam sekolah agama kirenye...dah leh hafal ayat2 tertentu yang leh dihafal ketika usia ketot2 dulu ..pastu datang anak-anak murid ibu aku "cikgu cikgu foziah,nak beli nasi lemak..bungkus 1, bungkus 2, 3,4,5,6 dan berbungkus-bungkus...sebab beli tok kawan..memang amai giler datang uamh aku pagi2 buta..sebab limited..yelah mak aku nak kene gak siap2 gi sekolah mengajar an..even sekolah nagn umah dekat 10 min je jalan kaki..dopan umah katokan..mak aku ngan ayah akulah pagi-pagi lagi bz layan customer..semuanya murid-murid sekolah..gelemer x gelemer nasik lemak ibu aku..heheh...untung woooo...pastu aku naik sekolah rendah meniaga lain lak..aku meniaga tapi lam mase yang sama aku tukang perabeh bende yang aku niaga uh...antaranya ais cream buatan sendiri..kami buat ais cream milo,jagung,sirap,asam boy,laici,oren dan macam-macam...colorful peti ais aku..x de tempat nak letak ikan sebab penoh ngan ais cream an..pastu jual sengkuang..korang tau x sengkuang?? sedap woo rugi sape x makan,sesungguhnya anda tergolong dalam golongan-golongan orang yang rugi.hikhikhik...yang paling laku sengkuang kamilah...sebab kami x kemut sos,kacang...cam orang lain kemut, letak siket2..kami x...kami campak pueh-pueh...sampai bebuih mato sapo yang makan..ais cream pon laku..2 posen kami jual..ais cream plastik... sedap...sebab kami x main lah gula..kami main susu...setiap ais cream kami letak susu...hoho...nak amai pelanggan kenalah sedap2 an...baru MARIIII!!! pastu menginjak remaja alam sekolah menengah kami sekeluarga meniaga time bulan ramadhan..pehh bedarah!! bayangkan sekolah , balek sekolah nak meniaga..meniaga apa?? kami meniaga burung puyuh the no 1,pastu ade hot dog,fish ball..ala ala2 goreng uh...ayam goreng, fishball, ketam, dan lain2...aku yang jual ni pon naik muak ..tapi paling kesian kat ibu akulah..yelah...ibu akulah tukang masak, tukang angkat gas, tukang pasang gas semua...ayah aku ade..tapi lambat siket sebab kerja an...pastu dah balek baru tolong kami ..ade uh aku silap bagi baki duet kat pelanggan..abes kene dok belakang..tolong tengok kuali, dah masak ke belom..ayah aku swoh adek aku yang jage kaunter pulekk... =_=' . cett! nak jage duet..ting ting..pastu now.. usia aku 22..pon minat meniaga...maybe sebab darah dageng atok-atok aku kot yang mana memang meniaga je maseng-maseng..jadi aku pon terminat walau pada mulenye ewwwwwww~...aku meniaga skirt,shawl,makeup,buat makeup ...erm...impian aku nak ade butik aku sendiri...butik tu nama nye "LOVE BUNGA QUERIDA" ..ya allah...permudahkanlah jalan hambamu ini..semoga impian yang terpendam ini tercapai hendaknye...amin...

p/s : nobita.. i love u :) nyet-nyet

0 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

Post a Comment

100,000 PENGOMEN SETIA!!