emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Wednesday, May 11, 2011

NAK CANTIK TAPI SIMPLE & TAK TEBAL!! HOW!!??

Erm.... nak cantik tapi makeup tu biar simple dan tak tebal .... light2 camtu lah kirenye... but how??? erm...tengah2 aku duduk an..tibe2 aku dapat idea camne nak buat makeup camtu... kirenye makeup ni leh buat gi kerja, gi dating, gi jalan2, gi ronggeng, gi bagi kucing makan ke...blablabla.... but how bunga??? ok aku akan tunjuk caranya.. depends lah korang nak ikot ke tak an... tapi bagi aku yang dah lama try benda camni so for me alhamdulillah... makeup so far tak tebal....simple je.. ringan... so sesuai kemana-mana...orang pon puji cantek makeup camni...ringan , x berat, x tebal...so now kalau gi mana2 aku akan pakai macam ni.... mule2 :

macam biasa 1st aku akan pakai pelembap muka....yang sesuai ngan kulit muka aku sejak azali berkurun lamanya until now.. OLAY TOTAL EFFECT...pehhh nak berangan jap..bilelah dapat jadi DUTA OLAY :p hekhek...angan2 mak jenin..


kedua : aku pakai concealer... yes!!!! aku x pakai foundation!!! wth!! yes....betol...kalau before ni aku pakai foundation kat muka ...but not now!!! ha inilah rahsianya.... lepas pakai pelembap....kite pakai concealer..macam aku..aku prefer concealer from MAYBELLINE...yang ni


yep yep... yang tu lah... aku tepek kat bawah mata, kat pp, kat dahi, kat idong , kat dagu sluruh muka....buat point2 pastu tekan2 ngan span.... apa kelebihan??? menutup segala parut di muka anda...yeahh....itu lah yang berlaku kat muka aku....cube try jadi x?? kalau x jadi maybe sebab kena ikot muka kot..hikhik....




ketiga : lepas tu aku pakai loose powder...loose powder from MAC....yeahh...pastikan ORI ok...kalau x, nanti osak muka..hikhik... tapi kalau nak beli yang ade kat petaling street, jalan TAR pon leh je...yang RM 20 tu an?? boleh je.. :) heheh... janji adooo!!~...pastu korang tepok2 loose powder tuh kat span yang sedia ada dan tepok2 kat muka kowang..jgn sapu!! tapi tepok-tepok ala2 tepok amai-amai gitu....ewahh~
persoalan : kenapa x pakai compaq powder? penjawapan : sebab kata nak simple, ringan2...so just use loose powder better...sebab if use compaq powder nanti BERAT!! TEBAL!!!! X RINGAN PULEEKKK!!~

keempat : use eyeshadow 1 color only kat mata tu... dependslah...kaler white ke, pink ke, green ke..janji just use 1 color only...

kelima : buat kening...macam biase, kemas2kan kening...jangan sesekali use pencil kening warna hitam!! sebab nanti akan buat muka kite nampak TUA!! YES!!! PECAYALAH..so kowang leh guna color coklat soft2....lembut2 je color die...

keenam : blusher...combine kan pink + pic...then blend2 kat tulang pp dan "pau" pp kowang uh ...upssss :P paham x? ke macam keling?

ketujuh : use mascara ... akunye makeup ni songsang siket..hahahah patutnye pas eyebrow smua pastu baru pakai mascara...malas nak edit balek...lantaklah sama je..maseng2 dah besar...paham2 je lah :P wek wekkk

kelapan : use lipstips..aku prefer from simplysiti yang GOLD EDITION..terbaik dari ladang timun.. yang ni yang ni


ha tengok lips datok ct tuh...color tu lah....so pakai yang tu...

dan siap....taraaa!!!!

3 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. bagus tips ni.. sbb mek pun xsuka makeup tebal2

    ReplyDelete
  2. akak munge maintain comey ngan cun...
    suka sgt2..

    ReplyDelete
  3. salam .akak .bole mintak email acc tak sbb nak tnye something .please .tq :)

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!