emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Thursday, May 31, 2012

Rahsia kecantikan aku sendiri









Ramai yang tanya aku apa rahsia kecantikan aku? Erk? T__T... aku ni cantek ke?? Aku pun tak taulah...sebab aku rasa diri aku ni macam Taylor Swift je..biasa-biasa je..eh eh?..huahuahau T__T ok by! Tahlah camna nak cakap eh...Aku buat biasa je...
cuci muka macam orang lain jugak kot..makan ulam...haaa??
Makan ulam?Yezzaaaa aku memang makan ulam dan aku penggemar ulam yang tegar!! huahuahua...
Ulam ni bagus tau..bagus untuk diri kita dari segi dalaman juga,kulit,macam-macamlah...
So no wonderlah orang dolu-dolu montok cantek je....
Zaman sekarang je orang jarang makan ulam...tu yang macam-macam algebra terjadi...Lepastu barulah cari ubat...Ok foine!Ok jom aku selongkar barang-barang yang aku pakai untuk diri aku,muka,gigi semualah...cewahh gitu....Tarik napassss!!!! Jangan lepas.... >..<'!





Aku suka makan ulam....dan tomato adalah favoratttt aku..yezzzaaa..sangat bagus tau ulam ni...So kepada yang tak suka kenalah suka-sukakan...Bukan apa..pahit-pahit itulah ubat tau! Trust me! =D eheh~




Ini adalah ubat gigi kegemaran aku...Colgate sangat seksi!kikiki =D sayangilah gigi anda..kang tak ada gigi..sejuk gigi tu kang ditiup angin keluar masok, keluar masok..
Dan aku akan kumur mulut aku dengan air garam sebelom masuk tidur..Kelebihan ? Gigi akan sihat dan putih...Eric Leong pun buat benda yang sama :'D




Ini pula pencuci muka yang aku dok pakai sekarang setelah habisnya pencuci muka tetap aku iaitu CNI product...So terpaksalah beralih arah sebentar...Tapi nasib baiklah ok...Percaya atau tidak, aku ada jerawat hari Selasa, Rabu esok nya jerawat kecut tahap wadepak!! Siyes doe! Maybe malam tu depa perang-perang abuyugin!abuyugin!  tatkala aku tengah diulik mimpi kot..kihkihkih...zzzzzZZZzz~






Dan menjadi 1 kewajipan bagi aku untuk pakai benda alah ni dokek muko den ni ha sobolum apply apo-apo makeup kek muko den ni ha...WAJIB tau !! Sobab bila kita pakai pelembap kek muko, so makeup kita tu tak adalah nampak kering je...Tapi akan kelihatan lembap-lembap camtu..Trust me! So terpulang dekat korang pakai cap apa..Tapi macam muka aku,sesuai pakai ini sebab aku dah pakai benda ni pun sejak aku umur 15 tahun lagi :'D until now! 
Dan ada orang cakap " eh bukan ke benda ni untuk orang umur 40 tahun ke atas meh? "
 .. So jawapan aku..ianya osem sebab dari muka aku yang gelap jadi cerah dan muka aku yang kering jadi lembap dan dah tak kering lagi... series ...ini jawapan dari pengguna ..iaitu aku :'D





kelebihan naturactor :
 kulit nampak gebu
    cantek je nampak
tapi agak tebal sikit
akan berkilat sikit bila dah lama-lama,so kena tacap denan bedak ..




kelebihan :
sangat osem tahap lembu teberak!
even pakai tebal mana pon kulit muka still nampak macam original skin so tak tebal
kulit dapat bernafas dengan riang ria hoyeh hoyeh!
shiny-shiny sinar kebahagiaan terpancar ikhlas
tak berminyak so jimat! tak payah tacap berlebihan




Foundation pula aku pilih dari NATURACTOR & MARRY KAY product...ada juga product lain macam MAYBELLINE,REVLON dan lain-lain ..tapi antara yang selalu aku pakai,yang ni lah... ianya osem tahap kambing teberak lah aku cakap...lagi-lagi MARRY KAY product! Tekentot-kentot aku pakai sebab tersangat lah osem lagi terbaik dari ladang kambeng!



eyeliner pula aku pilih yang ni sekarang sebab sekarang aku pakai cap ni..huehue...selalu aku memang pengguna setia kepada MAYBELLINE product sebab aku obses kepada MAYBELLINE tapi nak jugak ubah rasa kan...So aku pileh cap by D'HERBS..ianya osem RM 15 hengget je tau..Boleh dapatkan dekat kodai-kodai jamu yang berhampiran... :'D 
Kesan pemakaian : Bapak hebak!!






REVLON lips adalah pilihanku..Macam aku jenis yang suka color pucat-pucat sebab ianya seksi..So no wonder kebanyakan lips aku warna pucat je...Aku tak suka color yang terlampau keras sebab akan nampak tua sedangkan umur aku baru 18 tahun..Sila jangan menjeling ye ....~__~ huahuahua~ Lagi satu mulot aku ni jenis sensitip so hanya cap yang mahal je layak untuk berada kat lips aku ni..kalau pakai yang cap cikai-cikai..biber aku akan membengkak dengan isipadu yang tinggi dan bentok akan berubah menjadi seperti bontot berok T__T ..ini hakikat! Tapi tengok cap jugak lah..Yang sesuai buat masa sekarang, MAYBELLINE dan REVLON je..ada pakai yang cap lain..sekali haa kau!! Bapak r!!! Tembam!! huahuahua...!!!





"aku tiut"


T_______T"


next!!


ini adalah antara jenis fav eyeshadow aku..Aku ada banyak jenis eyeshadow tapi aku lebih suka yang ni sebab boleh bawa ke opis..huahua...Omey-omey ke bila masok dalam beg aku yang gojes tu kan...Aku suka yang warna BARE CLASSICS tu :'D osem wadepak!!






Ini pula adalah stick eyebrow yang untuk kening tuuuuuuu ~___~ from ELIANTO...sangat osem sebab ianya tersangatlah natural i tell u !!Yang warna cekelet tu..haa tu lah dia..dapatkan! :'D Natural dan tak over!







Blusher pula aku suka warna pink cerah lembut sebab bila kita pakai warna ni dalam usia kita yang remaja so kita akan tampak lebih muda tau! Pakai warna yang lebih cerah lembut dekat pipi kita ..So hasilnya akan lebih osem! Pakai light-light je tau...Trust me bebeh~ :'D







mascara pula aku pilih brabd MAYBELLINE sebab ianya sangat osem! Tak pilih lain dah sebab bagi aku yang nilah paling osem!!! Mabeles!!...





Haa...so macam mana? Inilah barang-barang yang aku guna sekarang..Dan aku lupa nak bagitahu, aku suka minum air suam...Soooo banyakkan minum air suam tau!! :'D Selamat mencuba!

p/s : cantik luar dan dalam biar seimbang...

GOOD LUCK! 














10 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. kiranya cik bunga ni guna eyeshadow silky girl sahaja ke? hehe, kalo ada lagi, bolehla share. hihi.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. ur welcome munge tiut,
      akan salu rajinkan diri bace post munge ^__^

      Delete
  3. untung la akk bnyak duit boleh beli macam macam hukhuk .. teringin jugak nak pakai benda2 suma ni >.<

    ReplyDelete
  4. alamakkkk banyak nye xkeje lagi so xde fulus nak beli :')

    ReplyDelete
  5. ohoooo...no wonder laa munge cntek :)

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!