emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Tuesday, May 29, 2012

Review jenis celak yang terbagus dari ladang dan dapatkannya!

Ramai oang dekat jualan bawah opis aku semalam.Kawan aku pun ajaklah aku pergi usha apa yang patut diusha...aku pun usha...dan berbekalkan 5 hengget  dalam poket aku nak shopping hape? Terpaksa juak aku keluarkan duit dari dalam bank aku walau hakikatnya T__T ...aku memang kedekut..ok by! wuuu~
Tapi memang aku dah lama usha satu eyeliner ni..sangat osem.sebab eyeliner ni tak perlu tenyeh banyak kali..cukup lah sekali..cewah macam lirik lagu pulak kan..tak kose maq tau ~!Tapi before aku berita eyeliner apa yang aku canangkan bagus sangat tu...jom kita review antara spesis-spesis eyeliner yang teberanak di muka bumi ini..


GEL LINER


Aku adalah penggemar eyeliner.Sebab kalau tak pakai taime keluar kan rasa macam.....macam-macamlah..macam serba dok lengkap ....acehhh...
Geli liner ni sangat sangat tersangatlah bagus sebab dia jenis gel liner..menggunkana berus kecil yang akan disediakan khas dalam setiap kotak...Cara pemakaiannya pon senang..Cukop sekali calit sahaja tau! Dia macam kita main watercolor gitu...GEL LINER OSEM! dapatkan! 


LIQUID EYELINER




Liquid eyeliner pun bagus tapi kalau korang macam tahap baru nak belajar better jangan pakai jenis ni sebab dia punya cecair tu tersangatlah mudah comot if kita salah gores dan menang..eh eh? Kalau dah pro boleh pakai ni...Dan better jangan pakai bawah mata kalau jenis yang ni...Sebab die cair so senang SEMEMEH teramat...!So nak pakai bawah mata? Pakai jenis stick boleh,gelliner boleh :) pencil? ermm pon boleh tapi aku tak suka pensil..kenapa? sebab....


PENCIL EYELINER


Sebab pensil ni mudah TERAMAT lah SEMEMEH...aku tak suka! tak suka! Dan mudah hilang color hitamnya itu..Tak lawa...Betol!!!! Trust me! :"D eheh~ Tapi kalau macam yang nak pakai


STICK EYELINER





Stick eyeliner ni jenis yang mana kita kena scrol pusingkan ia sampai dia keluar muncup-muncup comel di sebalik kepompongnya itu..cewahh .... Ianya osem...tapi bergantung pada brand juga..jenis juga....ada yang cair, pekat,tawar-tawar....Mudah menggunakannya tau!

Dan eyeliner apa yang aku suggestkan yang the best sangat tu walhal selama ni aku lah pengguna setia produk MAYBELLINE & SILKYGIRL? ok aku tak curang sama kamu wahai cik MAYBE & SILKY...aku totap setia padamu cuma mahu berubah angin saja...maafkan patik..


CELAK ARAB D'HERBS


Apa yang aku boleh katakan ianya

HOLIAWWWWWWW!!!
Rm 15 hengget saja tau!
Pkat cuma sekali calit saja..JIMAT disitu 
Memang terasa arab lah kat situ..tak perlu pergi arab saudi...hikhikhikhokk..
Speselnya tidak mudah luntur, pekat,dan HALAL!




before


after

Osem bukan? 

Ni aku pakai pagi ni....tapi aku apkai mata atas je...bawah tak..
sebab mood aku GADIS KAMPUNG lah sangat kan!




Cukop sekali calitan..pasti jatuh cinta...cewahh...
So apa lagi dapatkan di kedai cd yang berhampiran dengan anda....

p/s : pastikan time beli tu pileh yang WATERPROOF tau

GOOD LUCK :"D






10 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. sy reti pakai yg jenis liquid tu je .. yg lain tak reti pakai sbb sememeh .. yg gel pulak tak reti guna . nnt takut tergaris besar pulak . haa .. kan dah jd keje nk ngelap balik .. huhu :D

    ReplyDelete
  2. gel munye ok sys but sllu lekat juga kt ats mta..tnsion :(

    ReplyDelete
  3. roziah : yeke..wahhh pronye.,..ok lettew ^^...

    fairus : sbb skin awk jenis beminyak ;D

    ReplyDelete
  4. sy pkai yg pensel, dia mlekat ats mata..rugi jeeee beli! :(

    ReplyDelete
  5. ade jugak celak arab tu..tapi haremm jarang pakai sebab solek ikut mood..tapi celak tu mmg osem n murah..

    ReplyDelete
  6. syue : melekat biasanya disebabkan kulit yang berminyak dan cepat basah..:D

    pelabgi : aah best kan... alooo bak lah kat kite kalo jarang pakai huehue

    ReplyDelete
  7. bunga beli kat mane ni? jrang jumpa lah

    ReplyDelete
  8. baby : beli kat kedai2 jamu ade jual ckp nk celak arab by D'HERBS tau :)

    ReplyDelete
  9. celak arab memang sesuai untuk tajamkan penglihatan mata.bgus untuk buatkan mata cerah. :)

    ReplyDelete
  10. eyeliner ape yg sesuai tuk jenis kelopak mata yang berminyak and cepat basah ek sis? blm penah jumpa lg eyeliner yang x tingal kesan kat atas tu..haih..tention je..

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!