emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Thursday, July 5, 2012

Bermulanya aku di dunia Youtube

Aku start main youtube masa zaman tahun 2010...perghhh ayat bajet macam dah lama an...
walhal celah-celh kentot je.mwhahaha..ok by!
Masa tu aku main fb..lepastu agak bosan fb time tu...
tengok dan bertanya pada diri ini yang kudus
" bosannya...asyik Farmville je..tak de mekap-mekap ke kat fb ni "
 soal bunga dalam hati sambil angin sepoi-sepoi memukul bulu mata
Lepastu aku pun dapat idea..
" nak try buat mekap-mekap dekat youtube lah..tak de lah bosan sangat "
masa tu mula lah cari laptop yang ada kamera..
dan mencari software yang terberanak di muka Google
Dah dapat semua so mulalah operasi an an..
Aku pun carilah idea..
" nak mekap yang macam mana ek.. " 
soal bunga lagi dalam hati dengan penuh harapan
" ha..warna tanah lah..natural... untuk video yang pertama ni aku nak buat warna tanah..
upload dekat youtube lepastu share dekat fb.. "
mula mula tu just suka-suka je tau..lepastu bila dah upload video makeup pertama aku dekat youtube dan kemudian share dekat fb lagi...
dan memang tak espeklah
..espek sangat kau jahh mwhahah...
memang aku tak espek akan dapat sokongan yang tinggi 
lagi kudus dari mereka-mereka yang bermain fb..
ada yang bagi kata-kata positif, semangat, suroh buat lagi ...
Time mula-mula tu tak ada lagi kata-kata negatif ..lepastu...
aku pun ni semangatlah nak buat video..
Time tu aku study so aku adalah masa yang terbongkang untuk merekod video mekap bagai...
Terima kasihlah kepada mereka yang sudi tengok video aku yang seberapa...
Lepastu bila dah lama-lama akan muncul lah si pembenci,haters bagai...
kata-kata negatif mulalah muncul
kutuk macam-macam..
bagi kata-kata sampah yang tak membina
memanglah sakit hati kan..
tapi aku jenis nak berjaya
so aku tak ada masa nak layan sampah-sampah tu :")
sebab orang yang berjaya pada aku tak ada masa nak piker si sampah-sampah ni..
orang yang berjaya bz jalan terus ke depan mencari kejayaan..
hanya orang yang gagal asik dok kutuk,kondem bagai dan tak berjaya malah ketinggalan....d
an sentiasa dalam kotak...tak keluar dari kotak..puih!! mwhahaahh
So aku just set positif dan tau apa yang aku buat ...
sebab aku tak usik duit orang, tak kacau air kopi diorang..
Dan alhamdulillah sampai sekarang ramai yang request minta aku buat video lagi...
Tapi akibat dah masuk dunia kerjaya ni membatas kan waktu aku untuk rkod video macam dulu...
bapak sedih doe.. sesungguhnya aku merindui saat-saat itu ...srot srot..
Dan alhamdulillah bukan saja video mekap yang aku rekod,
 malah video hijab pon aku rekod atas permintaan orang..
dan jenis aku , aku tak suka yang cover-cover bagai...sopan sopan bagai...
skema bagai dekat kamera...aku suka yang happy! ceria! ade funny! bagi akulah so bila tengok video tu akan rasa nak "hahahah" je...dan akan terukir senyuman disitu...
tanpa sebarang kerutan..
So that's why banyak video aku agak "ceria" lah sangat kannn mwhahaha...
just be ur self girl! :) don't hipo.. ingattt!~
Apa-apa pun aku still upload video mekap or hijab untill now
 ...bila ada masa aku akan rekod dan share dekat rakan-rakan...
rakan-rakan sangat kan bahasa melayunya mwahhah :'D ... 
kalau suka tengok..kalau tak suka tak yah tengok 
Dekat sini aku share some pic masa zaman kegemilangan aku record video mekap bagai :'D



ni mekap tema yang pakai spek mata


ni tema gothic /black


ni tema merak kot..aku pon dah lupa T_T


ni tema tiger katanya mwahaha


ni tema agogo.... ;p cewahhh


ni tema white only.. godik godik gitu... :'D





ni untuk dinner...glitter-glitter gitu...kalah rosnah.. T__T mwhaha



ni tema PIN-UP makeup...seksi gitu..


ni tema mask... macam ada majlis malam ke... :'D


ni tema badut... :'D muka aku tu doe... so aku conteng dokek muko sendiri 


aku tak masok semua pic...ni cuma yang certain pic jelah 


Korang boleh klik link ni untuk ke channel youtube aku... 
ade berapa tah video dah aku upload aku pon lupa..... heheh :'D


Dan segala pic makeup aku akan upload dekat page like fb aku yang ni, macam mekap tema kucing ke, hantu ke, corpes bride ke...dan lain-lain semua ada dalam fb ni dan gambar talent/mode/customer aku yang mana telah dimekap oleh air tangan kaki aku sendiri mwhahah :'D


So selamat menonton dan tq sudi baca artikel ni  ;p mwhahah

15 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. Wahh. Berbakatnya akk! :) Tahu pasal akak from kak Ayu (owner Shawls Ayu Cinta) Hehehe. Haritu akk pernah masuk TV9 kan? :D Salam kenal :D

    ReplyDelete
  2. gila kentang ah..

    teruskan bebeh.. hehehe

    ReplyDelete
  3. bungaaa...ayat ssh nk baca lah..kene dekat2 br nampak..sorry maybe sbb iena n ida rabun..so ssh sket nk baca...huhu...t blh x len kali tebalkan tulisan n bsrkan sket..senang utk org mcm kitaorg nk baca..btw bex=st entry kali neh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke...ok iena/ida bunga akan try buat font kasi besauu punya :'D

      Delete
  4. ?hye awek, nak kenal dgn awek name love bunga querida tu, boleh tak? hehe.
    hye ein! follow la akk pulak :) mehehe. akk follow ein dr mespes lg taw~ before ade FB ke Blog ke Twitter ke. setia tak? hehe

    www.milyabeautyconcept.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. oh my bunga....
    i love the pin-up look
    damn sexy
    nk try buat jugaklah....
    hihi
    :)

    ReplyDelete
  6. hehehe yee congrates sis munge...like your tutorial makeup, keep it up~

    ReplyDelete
  7. suke makeup sis mcm tiger 2 mse mule2 dulu..

    ReplyDelete
  8. cantik lah akak nie. teringin nak mekap cantik2 mcm akak. tapi tak reti. hehe

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!