emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Thursday, July 26, 2012

Sahabat yang baik adalah..

yang akan berada disisi kita ketika kita sedih,gembira,marah,ketawa,takut dan.....
pandai-pandai koranglah miahahah...*sambungan tajuk diatas

Tah kenapa tiba-tiba mood sadis bila terbukak file picture dalam lappy aku ni..
nampak pulak gambar-gambar masa zaman Saloma...miahahah
zaman setudy lah!...
dengan sepantas kilat...semua kenangan datang bermain dekat kepala hotak ...
betul kata LOVE BUNGA QUERIDA
meninggalkan mudah...tapi melupakan sesuatu kenangan itu sangat sukar :'D
an an an...
sape setuju kentut siket..pruuuuu ~__~'
sopan sangat kan korang! 
Aku nak share lah masa mula-mula aku setudy dulu..
mesti nak tau an?? an?? walau tak nak tau..aku gitau gak...
miahahahah...bersedialah baca karangan yang agak berjilid ni woi!
al-kisah

BAB 1 

*aceh dah macam novel pulek..puih!!

Keadaan ni Bukit Segar begitu sibuk sekali dengan bakal-bakal pelajar yang
 bakal tinggal di apartment LYL.
Ada yang datang dari Kedah,Pulau Pinang,Kelantan dan lain-lain tempat lagi.
Maseng-maseng sibuk mendaftarkan nama di meja khas yang disediakan.
Ada yang datang dengan ibu bapa,dan ada juga yang datang keseorangan tanpa teman.*mungkin jauh
Cuaca panas terik membuatkan maseng-maseng menjadi tidak 
selesa dan ingin segera sampai ke rumah maseng-maseng setelah diberikan kunci.
Datang seorang gadis ayu berbaju kurung pink,
tudung hitam meninjau-ninjau sekeliling.
Perasaannya berasa gementar dan risau kerana ini adalah kali pertama dia akan 
duduk berasingan dengan keluarganya.
*walau hakikatnya 15minit je dari rumah ke hostel..
tapi dah undang-undang..nak tak nak..kene duduk jugak..puihh!
"Nama?"soal warden disitu
":") "
"Ok..sila tandatangan disini "sambil hulur pen ke arah gadis itu
Sambut gadis itu dengan sopan...

"Ibu...akak dah dapat rumah..B-1-12.."* lupa dah nombor berapa..main hentam je -..-'
"Ok jom cari..."
Gadis itu pun pergi mencari rumah yang diarah seperti warden tadi 
bersama kedua ibu bapanya dan adik-beradiknya yang lain
*nasib baik ada adek ikot..boleh tolong angkut barang..miahahah

.........................................

Salam perkenalan pun bermula....
dan dari situ semuanya bermula
semua cerita bermula apabila 10 orang duduk di dalam satu rumah
3 bilik,2 tandas..ada ruang tamu,dapur..dapat katil sorang satu double dekel,
almari sorang satu tapi setengah-setengah hat dalam,meja belajar sorang satu,peti ais satu,meja makan satu,
6 kerusi makan,langsir baru setiap bilik..
dan untuk pengetahuan korang..masa aku masuk..semuanya baru tau!!
 kamilah orang pertama yang duduk dekat apartment tu dan sebagai orang
 pertama memang kena ngadap lah dengan hantu-hantu bagai sebago mukadimah...
bapak seram!!! puihh setan!! =..=' *menggigil bilo den hengat balek..

..............................................................................

Aku ada kawan...
yang sangat-sangatlah sporting + bijaksana

mereka adalah



Zura & Yana * aku yang tongah-tongah tu * kami satu bilik 

merekalah yang aku rapat dan kalau apa-apa aku akan refer dekat diorang

Kalau nak tau..time aku belajar dulu..hostel aku limit sampai jam 10 malam je tau!
kalau lewat kena tulis nama..bagi ID bagai..
budus nye warden time tu..memang aku sumpah seranah bagai auu time uh!! 
Ade uh...aku memang suke balek lewat...
aku bagi lah macam-macam alasan
"dari hospital lah.."
"dari kedah lah"

dari dari bagai...
walhal lepak tempat lain 
miahahahah

Tapi nasib baik ada diorang..leh cover...
aku lambat...diorang cover
diorang lambat , aku cover heheh ;p...
samo-samo cover ...bluekkk~
Lepas tu kalau gi mana-mana je...mesti sama-sama...
kalau ada masalah ke hape..mesti citer..
kalau tak citer rasa camne tah
kalau tak citer pon pasti akan tau gak! miahahah




aku dan Zura*aku tak tau kenapa aku melutut & salam dia camni =..='

dia ni budak paling genius lagi bijaksana,bijaksini,bijaksitu miahahah
aku jolos dengan die actually..
holahhh time exam je an..
aku punyelah belajar sampai ke pagi bagai...
sunguh-sunguh lah hapal ayat-ayat sains bagai...
tapi dia relax je...baca kejap pastu tengok tv..pastu kua dating..
bapak r!!! 
result nak gempak je! jolos aku! puih!! miahahaha
tapi dia dah nak awen..sonoknya :'D bila ade kawan nak awen awen ni an an
*dia nak amek aku mekap die tapi tak dapat sebab dah ada orang cop tarikh yang sama dulu dari dia...ermm... :(
"tulah apsal lambek Zuraa uik!!!!!! "

aku bila tah lah lagi..dalam poses mengumpol ni doee -..-'
bebulu nak ngumpol!! mihahahahahaha




ni Yana
my bestfrends....
aku suka marah dia...
aku suka buat muka masam + malas nak layan
miahahahha kesian yana
sebab mood aku tak betul
memang janganlah kacau kalau mood aku tak betul
songsang punye mood miahahahaha puihh!
Dia baik
time aku
sedih
gembira
takut
perlukan seseorang
semualah
dialah yang aku piker
aku tak tau kenapa
aku nak bagitau kau ni Yana

"masa time dinner kelas kite kat ARMADA hotel Pj tu 
kaulah orang pertama yang aku cari tau
bila kau ada...aku rasa berani nak speech ke depan
tak tau kenapa
kau ni macam ada aura habaq hang~
Rasa macam kembar lah..
kalau boleh biar ada kau..
baru aku semangat!
kalau tak ada
rasa macam...
down je
hurmm..


Sekarang semua tu dah berlalu
masing-masing sibuk dengan kerjaya masing-masing
aku minta maaf jika aku tidak luangkan masa dengan korang
bukan tak nak
tapi
aku sangat sibuk mencari rezeki+simpanan+penat jadi perlukan rehat..
masa weekend aku penuh dengan job makeup
itulah duit simpanan aku 
aku rindukan korang
dan tak pernah lupakan korang
sentiasa ingat korang
cuma masa yang membataskan hubungan kita
cewahhh ayat jiwang bagai...puihh! miahahah

Ada rezeki kita berjumpa kalian...
miss u Zura & Yana 








1 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

100,000 PENGOMEN SETIA!!